Egressy Zoltán: Sóska, sültkrumpli

Egressy Zoltán Sóska, sültkrumpli című háromszereplős darabja egyetlen helyszínen, egy futballpálya öltözőjében, a meccs előtt, a szünetében és utána, néhány órás időkeretben játszódik. Klasszikus dramaturgiai helyzet. A bírót és két partjelzőjét kezdetben a közös feladat zárja össze a kopott kis öltözőben, később az események alakulása nem engedi innen távozni őket. Bár a külső dramaturgiai jellemzők akár tragédiát is sejtethetnének, szereplőink kisemberek, hétköznapi célokkal és problémákkal. Ha kialakul közöttük némi konfliktus, az akár lehet, hogy kiéleződik, vagy inkább észrevétlenül elenyészik? Az üres öltözőbe elsőnek az aktív játékvezetői pályáját most partjelzőre visszaminősített Szappan(os) becenevű férfi érkezik, majd a szerelmi bánatát italba és verselésbe, akár indokolatlan éneklésbe fojtó, Művész(ke) névre hallgató társa tántorog be. Hosszú késleltetés után robban be közéjük Lacikám, a karrierista bíró, aki – ha a mérkőzést jól vezeti – akár a FIFA bírói keretébe is bekerülhet. Vagy legalábbis ezzel áltatja magát. Ugyanis mindhárman furcsa, kettős világban élnek: egyszerre állnak két lábbal a valóság talaján és szőnek irreális álmokat. Életükben a focin kívül még egy közös pont van: Mariann. Ő Művész(ke) nője volt, aki párjának régebben, a meccsek előtt sóskát készített sültkrumplival, s azt ígérte, ha a partjelző egyszer nemcsak az oldalvonalnál lengeti a zászlót, hanem bíró lesz, feltétet is kap a majd az édes szószhoz…

 

Egressy Zoltán: Sóska, sültkrumpli Egressy Zoltán Sóska, sültkrumpli című háromszereplős darabja egyetlen helyszínen, egy futballpálya öltözőjében, a meccs előtt, a szünetében és utána, néhány órás időkeretben játszódik. Klasszikus dramaturgiai helyzet. A bírót és két partjelzőjét kezdetben a közös feladat zárja össze a kopott kis öltözőben, később az események alakulása nem engedi innen távozni őket. Bár […]